Ніжинці погрожують перекрити залізницю

10:42, 08 июля 2016

Город.Сн

Мешканцям Ніжина та довколишніх населених пунктів уривається терпець. Кількарічні оббивання чиновницьких порогів, письмові та усні прохання відновити роботу наземного переходу на залізничній станції «Ніжин» не принесли жодних результатів. Відтак люди вийшли на попереджувальну акцію, яку вони провели під стінами залізничного вокзалу. Акція «безправних пасажирів» викликала інтерес у представників депутатського корпусу Ніжинської міськради та Чернігівської обласної ради. Деякі з них навіть пообіцяли протестувальникам підтримку. Організатори заходу назвали акцію попереджувальною і дали владі місяць на роздуми. В іншому випадку ніжинці готові заблокувати рух залізницею.

Десятиметрова перепона

Під стінами залізничного вокзалу «Ніжин» зібралося кілька десятків протестувальників, переважно пенсійного віку. Люди не виходять на колії, а намагаються заручитися підтримкою пасажирів, яких позбавили можливості переходити на Чернігівську платформу наземним переходом.



«Шановні пасажири, – кричить у гучномовець чоловік поважного віку. Це організатор акції Олександр Богдан – член громадської ради Ніжинського району, співзасновник громадської організації «Ніжинські патріоти». – Нас позбавили можливості безперешкодно пересуватися коліями. У жовтні 2013 року бандитська влада Януковича провела антинародну реконструкцію: із залізничної станції Ніжина зробили щось схоже на тюремну зону. Все те, що було нове, міцне, хороше – зруйнували. Натомість позакривали переходи, а людей загнали на пішохідний міст висотою 10 метрів, – продовжує чоловік. – Підійматися та спускатися високим мостом тяжко й небезпечно, особливо для людей із слабким здоров’ям».

Його промову підхоплює жіночка пенсійного віку, що стоїть у натовпі.

«Хіба можна так? Я ті сумки ледве витягую нагору, – скаржиться вона. – А хто подумав про батьків із візочками та маленькими дітьми? Це – знущання над людьми! Адже нам відомо, скільки вокзальних працівників стоїть на пероні під час посадки-висадки пасажирів. Невже не можна хоча б на 15 хвилин відкрити перехід і пропустити людей?».

До людей вийшов заступник керівника залізничної станції «Ніжин». Він спробував заспокоїти обурених і почав спростовувати підвищену смертність громадян на пішохідному мосту, наголосивши на тому, що після реконструкції людей під колесами потягів почало гинути значно менше, ніж до того.

Йому заперечив активіст Олександр Богдан.

«Понаставляли дорогих залізобетонних та металевих парканів, а люди мусять їх обходити, йдучи з важкими сумками, велосипедами по стрілках та коліях, ризикуючи власним життям, – обурюється Олександр Романович. – При таких маневрах у позаминулому році загинуло дві людини».

Натомість чиновник наголосив на недостатності власних повноважень для вирішення проблем.

«Є «Правила перевезення пасажирів залізничного транспорту», затверджені Міністерством юстиції, – пояснює заступник начальника залізничної станції «Ніжин». – Їх затвердили в тому числі для того, щоб уберегти ваші життя. Коли ми загородили колії сіткою, то швидкість пасажирських поїздів по станції збільшилася до 100-120 кілометрів на годину, а товарних – до 80 кілометрів на годину. Тому переходити колії небезпечно для життя. Я розумію суть ваших вимог і в дечому з вами згоден, але це питання не в моїй компетенції».

«На одній із зустрічей я поставив вашому керівництву питання: що ви порушите, якщо відкриєте перехід? – заперечує Олександр Богдан. – Начальник залізничної станції «Ніжин» Юрій Чайка відповів: «Нічого не порушимо, але мене посадять»! Цікаво, за що посадять, якщо він нічого не порушить? » – дивується пенсіонер.

Право на наземний перехід

Підтримати людей у їхніх вимогах прийшли і народні обранці. Під стіни ніжинського вокзалу таких вийшло семеро. Чи не найактивніший із них, депутат Чернігівської обласної ради Сергій Охонько, запропонував керівництву станції організувати йому та його колегам відкриту зустріч із вищим керівництвом «Укрзалізниці».

«Ви зобов’язані поставити до відома про нинішні події керівництво «Укрзалізниці», адже можливі більш серйозніші наслідки, – звернувся до залізничного чиновника обласний обранець. – Ми виступаємо з пропозицією скликати актив і викликати в Ніжин керівників, які мають важелі впливу».

Заступник начальника залізничної станції «Ніжин» пообіцяв передати побажання депутата столичному керівництву. В розмові не для протоколу він зізнався, що розуміє проблеми людей і готовий їх підтримати, але він категорично проти того, щоб відкривати перехід аж на автовокзал.

Пропозицію депутата Чернігівської обласної ради підтримали його ніжинські колеги. Так, секретар Ніжинської міської ради Валерій Салогуб пообіцяв, що на наступній сесії місцеві депутати підготують відповідне звернення до Міністерства інфраструктури України.

Раніше з цього приводу свою думку вже висловлював начальник станції «Ніжин» Юрій Чайка.

В коментарі нашому виданню Юрій Кирилович пояснив, що у випадку відкриття наземного переходу виникне загроза травматизму і навіть небезпека для життя пасажирів.

За його словами, «Правилами перевезення пасажирів залізничного транспорту» передбачено перетин залізничної колії мостовим або підземним шляхом.

«Переходити колії так, як переходили ще два роки тому, – проти правил», – наголосив начальник станції.

Натомість представники громадськості Ніжина апелюють до відповіді Міністерства інфраструктури України, зокрема директора з будівництва Олександра Погребного, який у Роз’ясненні до Правил від 29.01.2015 року вказав на те, що якщо інтенсивність руху потягів складає до 50 пар на добу, то може бути облаштовано наземний перехід.

«З 06:00 до 21:00 через перехід проходить до 30 пар потягів, – констатує активіст Олександр Богдан. Отже, ми підлягаємо під норму цього закону. Ця проблема є штучно створеною, адже під час реконструкції станції було відмито близько 5 мільйонів гривень. Наразі чиновники готові піти на поступки пасажирам, але шляхом відкриття підземного переходу, завдяки чому відмиють ще один значний бюджетний транш».

Люди погрожують перекрити залізницю

Мешканець Ніжина Сергій Яценко переконаний, що спочатку треба усунути причину, а не наслідок. «Прохід коліями закрили парканами, щоб люди, не доведи Господи, без квитка не пройшли! – обурюється чоловік. – А хто дав чиновникам право не пускати мене на платформу, заперечуючи таким чином моє право на свободу пересування, нівелюючи статтю 313 Конституції України? – Я телефонував з цим питанням на гарячу лінію Міністерства інфраструктури України. При моїй спробі довести свої конституційні права, там кидають слухавку. А ви про якісь паркани і переходи говорите! Нічого на місцевому рівні не доведеш. Треба душити міністерство, подаючи до судів, відстоюючи власні права. Нас багато, не треба здаватися. Чим більше заяв до суду, тим краще».



Протистояння громадськості та залізничних чиновників триває більше року. За плечима у представників громадських організацій – кілька судових позовів, тисячі підписів та з десяток відписок від різних інстанцій. 26 липня боротьба «безправних пасажирів» може перейти в нову фазу. Якщо до вимог активістів не дослухаються, вони готові перекрити рух через залізницю. Оскільки «Ніжин» є вузловою станцією, то невідомо, яким чином такий відчайдушний крок ніжинців вплине на графік руху поїздів.

Нагадаємо, масштабну реконструкцію колій на Ніжинському вокзалі розпочали наприкінці 2013 року, а завершили навесні 2014-го. Відтак замість старої демонтованої платформи чернігівського напрямку збудували нову – низьку острівну, завдовжки 528 метрів та завширшки 7,4 метра. Окрім того, залізничники замінили рейки, насипали новий щебінь, встановили турнікети та навіси, поставили додаткові каси. Встигли навіть відремонтувати фасад будівлі. Офіційною підставою для масштабних ремонтних робіт на станції слугувала підготовка до швидкісного руху поїздів. Через це навіть колії поклали по-новому. Дві магістралі зробили прямими, без стиків, обгородивши їх сіткою, а прохід через колії закрили для пасажирів. Відтак, аби потрапити на чернігівську платформу, пасажири змушені підійматися мостом, а швидкісних поїздів як не було, так і немає.

Віталій Назаренко, "Чернігівщина" №27 (584) від 7 липня 2016

UserCommentAvatar

Авторизируйтесь или войдите через Image или Image

Image
Image
Image

Loading...

Войти используя социальные сети

Войти используя социальные сети

Войти в аккаунт

Нужна помощь?

Создать новую учетную запись

Измениить свои данные вы сможете в личном кабинете после окончания регистрации