Чернігівці пропонують новий договір для приватних перевізників

10:10, 12 жовтня 2016

 Економіка В Чернігові
договір з перевізниками

Нині де-юре відповідальність перевізника за порушення розкладу руху існує, а де-факто — ні.

У Чернігові вже понад рік йде мова про нову транспорту мережу міста, втім, жодних ґрунтовних змін ще не відбулося. Навіть якщо міська рада й оптимізує деякі автобусні маршрути, то чи зможе це кардинально вплинути на якість надання пасажирських послуг у Чернігові?! Певно, що ні.

Такої думки дотримується громадська активістка та депутат райради Тетяна Романова, яка запевняє, що розірвання старих договорів з низкою перевізників та укладання нових — це лише півсправи. Річ у тім, що сам договір не ідеальний.

На її думку, єдиний спосіб контролю перевізників — чіткі вимоги, які мають бути прописані у договорі. А поки що майже не існує важелів впливу та притягнення до відповідальності недобросовісних перевізників.

Якщо Управління Укртрансбезпеки та поліція ще можуть вплинути на перевізників, фінансово покаравши за технічний стан автомобіля, недодержання вимог режиму праці чи за неналежне паркування, то покарання за недотримання графіку роботи автобусних маршрутів просто не входить у їхню компетенцію. А на додачу ще й відсутність прописаних критерій якості обслуговування.

Де-юре відповідальність перевізника за порушення розкладу руху існує, а де-факто — ні. Чимало водіїв нехтують розкладом, залишаючи чернігівців чекати автобусу на зупинках. Буває й так, що водій не доїжджає до кінцевої зупинки та повертається назад.

Романова зазначає, що договір з перевізником передбачає його розірвання, якщо той не виконує розклад руху без погодження з Організатором (міською владою). Втім, чинний договір не можна розірвати, якщо перевізник нехтує правилами менш ніж п'ять днів.

Водночас у невеликому місті Чернігові, де всі або знайомі, або родичі чи сусіди, перевізник про перевірку дізнається вже у перший день. Тож, відповідно, навіть протягом семи останніх років, — зауважує Тетяна Романова, — жодного випадку розірвання договору не було.

А здійснювати перевірку без представників Управління транспорту та зв’язку, які складають відповідні акти порушень, немає сенсу, бо вони вважатимуться недійсними.

Інший пункт чинного договору передбачає, що розірвати його можна, якщо перевізник самостійно зменшує чи збільшує кількість автобусів на маршруті. Але й ці випадки потрібно зафіксувати тричі на рік. На думку активістки, цей пункт більш реалістичний, але сумнівний для виконання.

Справа в тім, що лише за останні півроку вона тричі брала участь в аналогічних перевірках, під час яких було зафіксовано чимало порушень (зокрема й недостатня кількість транспортних засобів на маршруті). Надалі притягнути перевізника до відповідальності так і не вдалося.

Сьогодні договір має лише декларативний характер, який по факту не може вирішити жодної проблеми на користь пасажира та притягти до відповідальності перевізника за систематичні порушення умов договору. З іншого боку, чимало залежить й від організатора перевезень (виконком міської ради та управління транспорту), які не бажають мати проблем з розірванням договорів, мотивуючи це тим, що буде неможливо знайти для них заміну.

Зазначає Тетяна Романова.

Саме тому ймовірно буде доцільніше продумати нові пункти майбутніх договорів, які будуть підписані з перевізниками вже після 10 січня 2017 року. Водночас продумати й нові чіткі правила участі перевізників у конкурсі.

Зокрема, поступова заміна автобусів на низькополі, єдина уніформа для співробітників громадського транспорту, встановлення системи моніторингу (GPS-системи) тощо.

За словами Романової, вона разом з іншими активістами вже розробили свій варіант нового договору, який нині знаходиться на опрацюванні юридичного відділу Чернігівської міської ради. Він передбачає систему штрафів за порушення умов договору, а за систематичні та грубі порушення — розірвання договору.

Вона також переконує, що кошти за проїзд мають збирати органи місцевої влади (завдяки електронній системі), а вже потім місто має сплачувати перевізникам за їхню роботу. Це нібито змусить водіїв виконувати графік руху та звільнить їх від намагання запхнути до салону якомога більше люду.

UserCommentAvatar

Авторизируйтесь или войдите через Image или Image

Image
Image
Image

Loading...

Увійти через соціальні мережі

Увійти через соціальні мережі

Увійти в акаунт

Потрібна допомога?

Створити новий обліковий запис

Змінити свої дані ви можете в особистому кабінеті після закінчення реєстрації